Rapport från lördagens torgmöte | Sverigedemokraterna i Trelleborg

Rapport från lördagens torgmöte

I stålande sommarvärme, lördag 3 juli, anordnade SD Trelleborg sitt 5.e torgmöte på Algatan. Över 300 veckoblad delades ut med temat ”Läs här vad Trelleborgs Allehanda vägrar berätta”.
______________________________

Läs här vad Trelleborgs Allehanda vägrar berätta

Trelleborg 2010-07-01
Hej!
Jag önskar få nedanstående debattartikel publicerad i Trelleborgs Allehanda.

Per Klarberg

Vad var det jag sa!
Förra veckan skrev Trelleborgs Allehanda en gullig artikel om transitboendet i Beddinge ”Rosengården öppnade sina dörrar”, ”På tisdagen var det öppet hus i Rosengårdens transitboende för ensamkommande flyktingbarn.” Osv osv
I dagens TA (30/6) kan vi läsa om ”Sexuella ofredanden på regionbuss”. Inte ett ord i artikeln berättar att de som sexuellt ofredar kvinnorna på bussarna är… mycket riktigt, de sk. ”barnen” från Rosengården i Beddinge!
Jag har fått det bekräftat, det som det pratats om så länge nu, de ensamkommande ”flyktingbarnen” antastar flickor och kvinnor på bussen när dom åker till och från transitboendet i Beddinge. ”Polisen har identifierat misstänkta personer i samtliga tre fall” skriver Trelleborgs Allehanda. Det är bekräftat av polisen att det i samtliga fall rör sig om ”barnen” från transitboendet Rosengården i Beddingestrand. Det har nu gått så långt att flickor och kvinnor inte vågar åka med regionbussen längre av rädsla för ”barnen”, dvs de vuxna männen som benämns barn. Och 7 klövern i Trelleborg (alliansen + socialdemokraterna) vill påskynda och teckna avtal med migrationsverket för att ta emot fler vuxna ensamkommande män! Någon som ställer sig frågade till varför Sverigedemokraterna behövs i Trelleborgspolitiken?

Per Klarberg, gruppledare Sverigedemokraterna Trelleborg

Rickard Frank, chefredaktör för Trelleborgs Allehanda, meddelar i ett mail fredag 2 juli att Trelleborgs Allehanda inte tar in debattartikeln från Per Klarberg. Rickard Frank skriver i sitt mail ”Vi kommer inte att publicera ditt inlägg. Generellt skriver vi aldrig ut information om misstänkta brottslingar så att de kan identifieras.” Och avslutar mailet med ”Vi kan ibland uppge brottslingars etnicitet och yrke etc men bara om det är relevant för att beskriva själva brottet.”

Rickard Frank, chefredaktör på Trelleborgs Allehanda, har således bestämt att det inte är relevant för Trelleborgs kommuninvånare att få reda på vilka som ligger bakom de sexuella trakasserierna på regionbussarna!